miercuri, 12 august 2009

Ghid de Santorini


Pe scurt ca mi-e rau, da doamne sa am gripa porcina si sa stau acasa. Oana zicea ca bloguieste aceasta demența de care dau dovada, deci sa nu-i furam fetei placerea

Atena - Santorini 215 km, par avion (nu, nu pareti!) 30-40 min
Durata: 9 zile
Vreme: caaaald de mori
Plaja: neagra, cu pietricele, iti trebuie niste papuci speciali sa te descurci cu mersul pe-acolo, asta daca n-ai trait la tara in ultimii 20 de ani iar talpile tale sunt batocite ca niste copite
Apa: Buuuunaaa, limpede cand nu-s valuri, cu pesti. Pisic Mic zice ca a vazut in ultima zi un pinguin. ca in fiecare an, isi ia labe de inotat, ochelari si teava de-aia de respirat si se uita in adancuri. ma rog, cat vede. in ultima zi, cica a vazut un pinguin sub apa. da, si eu am zis la fel, insolatie. Scapa, doctore?
Oamenii: misto. toti. greci neaosi, turisti olandezi, nemti, englezi, asiatici, italieni (maaaahahahaai ales!!! sunt aia care vorbesc pana-ti vine sa plangi si sa cazi in genunchi in fata lor, sa taca dracului macar 3 secunde sa-ti aduni creierii ferfenita de pe jos). ok, love you, Italy!
Asezarea: superba, need i say more? e santorini, damn it! cam arid, dar cladirile alea albe ca d zahar si cu albastrul fac toti banii
Serviciile: Mhmm, aici avem o miiica problema. mica mica. overall, foarte multumita. numai ca la noi la hotel aveam o camerista rusoaica, natasa sa-i spunem. Natasa a omis sa ne doteze camera cu cartonel dintr-ala cu „DO NOT DISTURB” (Remember Paris?? se pare ca noi avem cleaningladiesissues). si plecam la plaja. si ne intoarcem. camera vraiste, cum o lasasem. hopaaa! am schimbat cu el privirea de „nu ni s-a mai intamplat asta in niciun hotel pana acum”, am ridicat din umeri si ne-am vazut de treaba. a doua zi la fel. deja se imputea treaba. la propriu. i mean, gunoi, prosoape jilave etc, patut nefacut (refuz sa-mi fac patul. oricand, oriunde. n-am gena ordinii si-a curateniei, mama nu mi-a transmis-o. Thanx a lot, Mooom!). m-am enervat. pana sa ne enervam organizat amandoi si sa facem scandal la receptie (dupa ce ne-am mai facut si mustrari de constiinta ca poate oamenii draguti de la la hotel s-au suparat pe noi ca am adus baclavale, fructe, apa, cana de facut cafea de-afara), cioc cioc la usa. el, ca de obicei, in chiloti, eu in pijamale ciclam turbat fuga pe balcon. era Natasa whateverhernameis. care incerca sa se scuze ca nu ne-a facut curat pt ca noi n-am lasat semnul in usa. pai, care semn,femeie??!! eu redau acum discutia purtata si rezumata ulterior catre mine de el, nu se stie in ce limba, probabil prin ca prin telepatie, cine stie? era dupa-amiaza, noi- veniti de la plaja, somnorosi. el imi spune cu ochii plini de speranta „hai sa bem o cafea jos la terasa si s-o lasam p-asta sa faca curat”, asteptandu-se probabil la proteste si istericale de femeie idioata. eu, in disperarea ca ne va inghiti gunoiul, aprob calma (contrar firii de femeie nevricoasa, alintata si irationala) si plecam avand agatata de noi recunostinta vesnica a Natasei. Care da, s-a indurat si ne-a dat cartonelul cu donotdisturb si pleasemakeuptheroom. Boon. unde ramasesem? aha! Preturile
Mari, maricele. un pranz cu doua feluri/ persoana ajungea undeva la 15-20 de euro. ori c-o bere, dar de de cele mai multe ori apa plata mare. mancarea a fost fantastica. am devorat cantitati uriase de kalamari, pestisori, greek salad, iar kalamari, scoici, kalamari, salata de vinete, tzatziki. ce naiba sa mananci in grecia? doar nu burger si clatite, care, de altfel, nu lipseau din meniul niciunui local. daca vrei sa spargi, mergi in Oia la taverna Ammoudi(by the way, unul dintre cele mai frumoase locuri de pe pamant, nu glumesc. Oia rulz!)si comanda lobster. 69 de euro unul potrivit, de-o persoana.
Din nou plaja: nu prea curata, plina de chistoace de tigara (am contribuit si noi, ce-i drept), sezlonguri, umbrele, 7 euro setul pe zi. si napadita de asiatice si asiatici care ofereau servicii de masaj. ajunsesem sa-mi bag capul in prosop de fiecare data cand treceau pe langa noi, altfel ma trezeam naibii masata impotriva vointei, asa erau unele de insistente. bine, exagerez, nu sareau calul, dar... mi-am facut din prima zi, n-a fost cine stie ce. 15 eur/ 20 min. le auzeai soptind „Moni!” (adica morning!), ”Masagi?” . aici intelegeti.
Animalele de plaja:
doua turiste olandeze au trezit monstruletul gelos din mine. mama si fiica. aratau bine, mai ales mama. eu ii dadeam pana-n 50. da se tinea bine coana mare. aia mica, de vreo 17-18 zic io. el, nu. cica 25-30. ma rog. plaja NUMAI TOPLESS. dar aveau ce arata. asa ca toata suflarea masculina din aria de 10 mp2 a stat cu ochii-n tzatzele astora. inclusiv el. care si-a luat niste cotoare de carti in burta in avion, la intoarcere. pt ca s-a uitat si dupa o stewardesa blonda, cu botic zmeuriu, de-aia!.
Na, ca n-a fost scurt deloc, sorry!

Niciun comentariu: